Tack Fredrik! gillar Nathalie Djurbergs konst. Har du hittat någon slags ingång på identitet än? Ska läsa din blogg om en stund och försöka hitta din rödatråd. Jag måste vila lite först och dricka kaffe har bloggat och tänkt för mycket. Det är nog bra att blogga mycket tillslut ser man tråden.... hoppas jag.
Jag läser och läser så öronen fladdrar. Men det ger mig mycket... Har hittat massor av ingångar i id arbetet. Och just nu vill jag ge mig in i vad skolan gör för att hjälpa till i ungdomars arbete med att skapa en identitet. Eller hjälper de till? På något vis formas vi alla av hur skolan är uppbygd på, både i miljö och arbetssätt. Se på oss själva man är nog några kilo annorlunda än för 1 och ett halvt år sedan. Iallfall säger mina kollegor, kamrater familj och min psykolog det. Det blir nog något med vi mot dem mentalitet. Att vilja tillhöra inte villja tillhöra typ sådär glasklart fortsätt gärna blogga jag kollar av den lite då och nu. Men för allt i världen glöm inte kaffet.
Det låter som att det centrala på din blogg är yttre påverkan. Hur andra människor formar individens identitet. Det passar verkligen in med skolan och hur man formas där. Jag tror att det är ju framförallt det som händer mellan lektionerna före och efter som påverkar mest. Jag gillar det du citerat: Något som i mötet mellan yttre och inre faktorer mellan individ och omvärlden. Något... det stärker min tes om att vi aldrig kommer kunna säga exakt hur en identitet ser ut. Den är bestående men också föränderlig. Gillar svar där ingen har rätt eller fel. Kollar bloggen då och då om du har skrivit något och ska försöka kommentera något vettigt.
3 kommentarer:
Tack Fredrik! gillar Nathalie Djurbergs konst. Har du hittat någon slags ingång på identitet än? Ska läsa din blogg om en stund och försöka hitta din rödatråd. Jag måste vila lite först och dricka kaffe har bloggat och tänkt för mycket. Det är nog bra att blogga mycket tillslut ser man tråden.... hoppas jag.
Jag läser och läser så öronen fladdrar. Men det ger mig mycket... Har hittat massor av ingångar i id arbetet. Och just nu vill jag ge mig in i vad skolan gör för att hjälpa till i ungdomars arbete med att skapa en identitet. Eller hjälper de till?
På något vis formas vi alla av hur skolan är uppbygd på, både i miljö och arbetssätt. Se på oss själva man är nog några kilo annorlunda än för 1 och ett halvt år sedan. Iallfall säger mina kollegor, kamrater familj och min psykolog det. Det blir nog något med vi mot dem mentalitet. Att vilja tillhöra inte villja tillhöra typ sådär glasklart fortsätt gärna blogga jag kollar av den lite då och nu. Men för allt i världen glöm inte kaffet.
Det låter som att det centrala på din blogg är yttre påverkan. Hur andra människor formar individens identitet. Det passar verkligen in med skolan och hur man formas där. Jag tror att det är ju framförallt det som händer mellan lektionerna före och efter som påverkar mest.
Jag gillar det du citerat: Något som i mötet mellan yttre och inre faktorer mellan individ och omvärlden.
Något... det stärker min tes om att vi aldrig kommer kunna säga exakt hur en identitet ser ut. Den är bestående men också föränderlig. Gillar svar där ingen har rätt eller fel.
Kollar bloggen då och då om du har skrivit något och ska försöka kommentera något vettigt.
Skicka en kommentar